Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.09.2016 13:40 - За Йордан Ковачев и Илия Енчев-от писателя Д. Камов
Автор: tolstoist Категория: Политика   
Прочетен: 508 Коментари: 0 Гласове:
0



Величаехме писателя Лев Толстой, а захвърлихме в забрава Толстой - християнина, неговата религия, неговото учение - “толстоизма”!
Когато почина Йордан Ковачев/1966г./, българският Толстой, в пресата писаха само няколко реда, без да се спомене дори, че това е най - големият последовател и привърженик на “толстоизма” у нас, а и не само у нас. Колко мъка изразяваха думите му: “Истинско разпятие е да не можеш да изразиш себе си”! А в едно писмо от 06.03.1950 г. той ми пише: “Всеки миг от живота си човек трябва да живее с мисълта за Бога!” И цитира Николай Троицки: “Мисль о Боге - смисль жизни”.



С препоръка отидох до село Прослав край Пловдив при Илия Енчев, председател на земеделското стопан¬ство на вегетарианците, да взема една пиеса от него в ръкопис. Намирам го на двора да реже дърва с ръчна бичкия: “Ама Вие, председател, а режете дърва на ръка!”. Отговаря ми: “Какво от това? Нали и аз трябва да си вадя хляба”! Въведе ме вътре. Къщата му беше най - старата в селището. Провокирах го пак: “Председателят ли трябва да живее в най - старото жилище?”Там жилищата се строят от всички, колективно. А той ми отговори: “Кого най-лесно можех да накарам да живее тук освен себе си?…

И това няма да коментирам!


Тагове:   Толстой,


Гласувай:
0



Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: tolstoist
Категория: Политика
Прочетен: 2089333
Постинги: 1631
Коментари: 412
Гласове: 1176
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930