Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.10.2009 12:16 - Кой съм аз?
Автор: tolstoist Категория: Технологии   
Прочетен: 609 Коментари: 0 Гласове:
1

Последна промяна: 09.10.2009 19:06


 Четете,четете сайта: tolstoy-nasledie.rsl.ru  там са 90т. съчинения на Толстой.Особенно са важни писмата му-т.65 -т.90  Напишете горе  вляво на стр. на сайта , примерно т.81 и целия том от писма е достъпен.
 Сега -кой съм?Едно тяло с функции и едно съзнание с много нива.Имам избор-първичен-да живеея с тялото си,това искат всички от мен и имам условия за това.Да тръгна по стъпалата на съзнанието.Но нямам власт над него.То определя кога и как да ми се разкрие-при всеки е различно.При мен -съзнавах се като духовно същество и се учудвах на тялото си-това е детство и юношество-всичко несъзнателно.Младост-ужасна мощ на половия нагон,възпиран и облагородяван от любовта-несъзнателна и милосърдна.Възмъжаване-страдание от принудителното лишаване от несъзнателната любов и първи опити за осмисляне на съзнанието и деиствителността-тяло.Изгубване на несъзнателното съзнание и "аз".Черна стена,адско страдание и ужас от себи си и околните-роднини и хора.Неистов инстинкт да оцелееш и не се самоубиеш.Осъзнаване на света в който си бил реално-той няма твоите чувства и представи,а е материален -съществуващ за тялото и само за тялото-храна и разплод.Духовното се свежда само до ума-способност да възприемаш нуките и ги възпроизвеждаш в своя полза и на тези които ти поставят задачите.Кой съм аз?Разбрах,че не аз съм живял а някой друг-сета трябва да реша този друг кой е бил и освен него може ли да бъда аз.Появи се Толстой и ми обясни че този друг несъзнаван от мен до срещатата със страданието е божественото ми начало -истинското ми аз и че не трябва да се отказвам от него колкото и да страдам.А страдам защото то не се признава и дори се преследва в този свят,за които съм тяло и ум.Сега се иска от мен да отстоявам божественото начало-мое и на всички хора за да не се превърна в жив труп от тяло и ум.За да живея трябва да правя това-то е първото и най-важното за осъзнатото съзнание-за истинското ти аз което е едно и също във всеки човек,защото имаме един корен-Бог.Защо няма еднакво отношение към всеки,няма истинска градация на ценостите,няма равни условия на труд и заплащане...Защото избора които правим при среща със страданието е -живота на тялото и първичните инстинкти.Затова нямаме едно аз във всеки и живеем животински.Аз мога да бъда с много лица-но избрах първото,с което живях до сблъсъка с този свят и което той иска да унищожи със всички средства-ще успее ли?



Гласувай:
1



Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: tolstoist
Категория: Политика
Прочетен: 2086217
Постинги: 1631
Коментари: 412
Гласове: 1176
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930