Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.08.2009 17:04 - Х.Джордж и Лев Толстой
Автор: tolstoist Категория: Технологии   
Прочетен: 941 Коментари: 0 Гласове:
0



Хенри Джордж и Лев Толстой: Сравнение
Джак Шварцман

( превода от английски не е добър )




"Социална реформа не е да бъдат осигурени от шума и викаха; от оплаквания и денонсиране; чрез учредяване на партии, или за вземане на оборотите, но от пробуждането на мисълта и напредъка на идеи. Докато не бъде правилно мислене, не може се правилните действия, както и когато има правилна мисъл, правилните действия ще последват. " - Георги

"Позицията на християнския свят, с неговите крепости, оръдия, динамит, пистолети, торпеда, затвори, бесилки, църкви, фабрики, обичай вили, дворци и е чудовищно. Но нито крепости, оръдия, нито оръжие, нито сами по себе си може да води война, нито може да затвори заключване на вратите си, нито на бесилката обесят, нито църквите да доведат мъже заблуди, нито customhouses иск задълженията си, нито дворци и фабрики се изгради и да се издържат, всички тези операции са извършени от мъже, и когато хората разберат, че те не са длъжни да ги направиш, то тези неща ще престане да бъде. " - Толстой



Имах преди това говори за, и писмено есета на Хенри Джордж (1839-1897) и Лев (или Лео) Николаевич Толстой (1828-1910). В тази статия, аз ще представи (с помощта на тематични сравнение) на основните идеи на двамата. Читателят ще имат рядката възможност за слушане на две отбележи, шампиони на индивидуализма обсъдят същите теми, всяка със свои думи. Това ще бъде наистина един симпозиум на много мисли.

Кои бяха тези хора? Джордж, автор на" Прогрес и бедност", "Науката на политическата икономия ", както и други икономически шедьоври, е принтера и журналист, който стана (края на живота си) на прочут политик. Толстой, автор на "Война и мир, Анна Каренина, възкресението и други велики писания, беше известен писател, което е станало (също в края на живота) привърженик на това, което някои от тях, наречена" философски анархизъм. "

Двамата никога не са изпълнени, но те съответстват един с друг. На април 8,1896 (сто години назад), Толстой пише Джордж писмо (I> момента се намират в специален сборник на Нюйоркската обществена библиотека): "Приемането на Вашето писмо ми даде ... голяма радост, защото е дълго време, че знам, че и любовта ви. Въпреки, че пътищата ще минават са различни, не норка, че ние се различават в основата на нашите мисли. " (Оригиналното писмо, написано на английски език от Толстой) Толстой веднъж призова Георги "един забележителен човек", добавяйки (по-късно в една и съща работа): "Хората не спори с преподаване на Джордж, те просто не го знаем." (А Големите беззаконието, 1905)

Сега сме готови за "симпозиум."


* * *

Да започнем с това, какви са "отрицателен" фактори на човешкото съществуване?

Двете мислители (като се използва един израз: "маси") коментира преобладаващото състояние на човечеството, която те да бъдат обявени за мрачен и мрачно.

George: "Това, което потиска на масите е собствените си невежество, свои собствени късоглед егоизъм." (Социалните проблеми, 1883) "Докато те следи да предизвика ефект, докато не видят как те са fettered и как те могат да бъдат освободени, техните борби са ... [в] напразно." (Защита на информацията или за свободна търговия, 1886)

Толстой: "Масите - тоест, по-голямата част от човечеството, страдат ... и мъки, живота си тъп и скучен, не вдъхват живот чрез лъч на яркост, трайно безброй лишения." (В Божието царство е във вас , 1891)


И Джордж и Толстой дължи на рязък състоянието на човечеството до материали на бедността.

George: "Бедността е изумен, безмилостен дяволите, които прозявки под цивилизовано общество. ... За бедността не е само лишаване; това означава, срам, деградация; на изгарящо от най-чувствителните части на нашето морално и психическо естество, тъй като с гореща ютии; отказ от най-силните импулси и най-сладката привързаността; на извиване на най-жизнените нервите. " ( "Прогрес" и бедността, 1879)

Толстой: "Всеки човек ... вижда другаря си същества разделени в два класа, от една в бедност и страдание, което е труд и угнетените, а другият бездейства, тираничен, луксозни." (Божието царство е във вас) "Аз седя на гърба на мъжа, като го задавяне и да ме носят, и все пак си осигури и други, че съм много съжалявам за него и искат да си много лекота с всички възможни средства - с изключение на Слизате от гърба му. " (Какво тогава трябва да направим?, 1886)

За Джордж и Толстой, земя монопол - на usurping на природните ресурси на света - е отговорен за ужасната бедност и социална мизерия, която съществува навсякъде.

George: "Исторически както морално, частната собственост върху земя е грабеж. Той никъде не извира от договора, той никъде не може да бъде проследено до възприятията на правосъдието или целесъобразност, то е навсякъде е раждането си по време на война и завладяване, а в егоистични употреба хитър, които са изработени от суеверие и право ". ( "Прогрес" и бедността)

Толстой: "злото и несправедливостта на частна собственост върху земя са били посочи ... от пророци и мъдреци на стари. ... Притежаващ стотици, хиляди, десетки хиляди декари, търговия със земя, печелят един начин или други от поземлен имот, и живеят разкошно, благодарение на притеснението на хората, е възможно през този жесток и явна несправедливост ... е не само жесток, но отвратителен и зло. " (А Велики беззаконието)

За да поддържат техните укрепен власт, барони земя (и други монополисти) създаване на държавата (или репресивна власт, думи като синоним се използва). Ето как Джордж и Толстой разглежда концепцията на държавните / правителствените:

George: "За да събира данъци, за да предотвратяват и наказват evasions, за да проверите и спънка приходи от толкова много различни източници, сега съставляват вероятно три четвърти, може би седем-eighths на дейността на правителството." ( "Прогрес" и бедността)

"Когато има брутен неравенство в разпределението на богатството, толкова по-демократична от правителството по-лошо ще бъде, защото, докато гнило демокрацията сама по себе си не може да бъде по-лошо, отколкото гнило еднолична власт, като неговото въздействие върху националния характер ще бъде по-лошо. ... Поставянето на политическата власт в ръцете на мъжете огорчен и влошени от бедността е да вратовръзка главни за лисици и да ги превърне хлабав сред сеитба. "(" Прогрес "и бедността)

Толстой: "страшна сила е подадена в ръцете на органите на ... огромна сума пари, институциите, богатство, покорен функционери на духовенството и армията ... ... Правителството може - ако той е подкупен -- ограничи и унищожаването на всички онези, които се противопоставят на това. " (PostScript на "Животът и смъртта на Drozhin," 1895)

А "силен" (автократичен)-членка е придружен от ревностни (често фанатик) патриотизъм. Нашите мислители са определени гледни точки по темата.

George: "В един развален демокрация, тенденцията е винаги да се даде власт на най-лошото. Честност и патриотизъм са претеглени и unscrupulousness команди успех. Добрите гравитират към дъното, най-лошото плаващо към върха, и подъл ще бъде свален от гаден. " ( "Прогрес" и бедността)

Толстой: "Патриотизмът днес е жестоко традиция на преживяха период, който съществува не само от своята инерция, но тъй като на правителствата и на управляващата класа, имайте предвид, че не само на техните правомощия, но самото им съществуване, зависи от това, упорито възбуждат и поддържат то сред хората, както от хитър и насилие ". (На патриотизма, 1894)

В живота кръвта на държавата, е данъчно облагане.

George: Този метод на облагане, работи при обмен като изкуствени пустини и планини; струва повече, за да получите потребителски стоки чрез една къща, отколкото го прави да ги изпълнява по целия свят. Тя работи върху енергетиката и промишлеността, и умения, и спестовност, както и глоба за онези качества. Ако съм работил по-трудно и построен себе си добър дом, докато сте били доволни да живеят в колиба, данъчната добиващото е ежегодно да ме накарат да плати глоба за моята енергия и индустрията, от мен облагане на повече от теб. Ако сте записали докато губи, аз съм глобявам, докато са освободени ... Ние накаже с данък на човек, който обхваща безплодна полета с узряването зърно, ние глоба онзи, който поставя машини, както и онзи, който се влива блато. "(" Прогрес "и бедността)

Толстой: "Всички сме братя: все още да направя моя живот чрез събиране на данъци от бедните, че богатите могат да живеят в лукс и безделие." (Божието царство е във вас)

За поклонение на авторитарна държава (увеличен с неистов патриотизъм и необуздан данъчно облагане) неминуемо води до война.

George: "Тъй като семействата и племената са разделени един от друг, социално чувство престава да работи между тях, както и разлики възникват в езика, обичаи, традиции, религия - накратко, в цялата социална мрежа, която всяка общност, непрекъснато ... завъртания. С тези различия, предразсъдъците растат, враждебност до пролетта, обърнете се произвежда лесно кавги, агресията поражда агресия, ... погрешно подклаждащо отмъщение ... и правомощията на мъжете се изразходват в атака или защита във взаимен клане и взаимно унищожаване на богатство, или в войнствен подготовка. " ( "Прогрес" и бедността)

Толстой: "Ние виждаме мъже в униформи с пушки неподвижно състояние, или ... като цяло производството на тези глоба прегледи и маневри, които императори и царе така се възхищават и показвам на разстояние от един пред друг ... Човек не може да обгарям от човек, всичко, което е човека и го намали до състоянието на машината, без да мъчат ... и го мамят. " (Бележки за служители, 1901)

"Това е всели в теб [войници], че не носят отговорност за последиците от вашите снимки. Но ти знаеш, че човекът, който попада кървене от изстрел е убит от вас и от никой друг, и вие знаете, че бихте могли да се отказах от стрелба и че тогава човек не би са били убити. " (Бележки за войници, 1901)

Като се има предвид отчайващо състояние на човечеството, ще благотворителност и дарителство помогне?

George: "Благотворителността е наистина една благородна и красива добродетел, благодарен на мъж и одобрени от Бога. Благотворителност Но трябва да се изгради в областта на правосъдието. Той не може да се прескочи правосъдие. Какво не е наред с условията на труд ... е, че трудът е ограбен. И докато оправдае продължаване на този грабеж, че е празен да призове благотворителност. благотворителност Всичко това може да направи, когато съществува несправедливост е тук и там успокоявам донякъде ефекта от несправедливостта. Тя не може да ги излекува. И тъй, че псевдо-благотворителност, че изхвърлянето на улов и отрича правосъдието работи злото. От една страна, тя demoralizes получателите .... От друга страна, тя действа като anodyne на съвестта на тези, които живеят на грабеж на своите сътрудници. " (Състояние на труда: Открито писмо до папа Лъв XIII, 1891)

Толстой: "дарителство е направил повече вреда, отколкото полза." Коментар (Толстой, цитиран в Charles R. Джой, Lyof Толстой: антология, 1958, стр. XIII)

Как трябва индивидуално се противопоставят на всемогъща държава? Един от методите на опозицията е известен като гражданско неподчинение. Какво е гражданско неподчинение?

George: "Когато дойде голям органи да действат заедно, личен избор става по-трудно, един сляп подчинение стане необходимо, и може да бъде изпълнено, и ... абсолютна власт възниква." ( "Прогрес" и бедността) Все пак, ние трябва да отказват подчинение на тази "абсолютна власт" и се подчиняват само правосъдието. "Ако, докато има още време, ние се обръщаме към правосъдието и я послушат, ако вярваме свободата и я следват, за опасностите, които сега заплашват да изчезне, силите, които сега заплаха ще се обърнат към агенциите на кота." ( "Прогрес" и бедността)

Толстой: "Ние не само трябва да престанат нашите настоящи желание за развитието на нашата държава, но ние трябва да намали желанието си, неговото отслабване и да спомогнат за това ... с цялото си могъщество." (Патриотизъм или мир?, 1896)

"Вие искате да ме прави съучастник в убийство ... но аз твърдя, че право ..., което отдавна не забранява само убийството, но всички враждебност, ... и, следователно, не мога да не ви се подчиняват." (Двете войни, 1896)

Има ли някакъв друг начин (до гражданско неподчинение) да се бори с тираничната-членка? Ако там не е гражданска война или кървава революция?

ГЕОРГИ: Не "Социална реформа не е да бъдат осигурени от ... правенето на революции." (Социалните проблеми) Когато Georgist "лекарство" за премахване на частната собственост върху земя е приет, след това "общество би ... подход на идеала за Jeffersonian демокрацията, ... премахването на правителството. Но на правителството само като режисьор и репресивни власт ". ( "Прогрес" и бедността)

Толстой: Не "Прекрасно е да се отнасят, цялата тази огромна маса от потенциални мъже, въоръжени с всички правомощия на човешки орган, ... е готова да се рушат ... от появата на един човек ... който не би довело до на човешките потребности, но подчинили на Божия закон и е верен на него. "(PostScript на" Животът на Drozhin ")

Бедността, гнет, социална мизерия "може да бъде отменено, а не от политическа реформа, а не социалистически схеми за бъдещето, а не от оборотите в настоящето, и още по-малко от благотворителни помощ или неправителствена организация за закупуването и разпределението на земята сред селяните. Такива палиативни мерки само отвличат вниманието от същността на проблема и по този начин задържат решаването му. " (А Велики беззаконието)


* * *

Какви са "положителна" фактори на човешкото съществуване?

В света, заяви двете писатели, се определя от природните закони (или право, единствено и множествено число използват взаимозаменяемо), който е и морален закон. Всеки човек трябва да се ръководят от собствените си съвест да намерите и следват този природен закон.

George: "Големият факт, който науката във всички нейни клонове, показва се на универсалността на закона. ... Социалното законодателство и се влива в съответствие с моралния закон." ( "Прогрес" и бедността)

Толстой: "Какво е законът на природата? ... За да бъде сигурен, че си парче хляб принадлежи само на мен, когато знам, че всеки друг има дял, както и че никой не страда, защото от нея." (Религия и морал, дата несигурно)

"Това е необходимо само да действа на други лица, както ние искаме да се действа при нас. В това е целият закон и пророците ... и да действа по този начин имаме нужда нито икони, нито останки, нито услуги църква, нито свещеници , нито catechisms, нито правителствата, но ... ние трябва съвършена свобода. "(Писмо до един подофицер, без дата)

... А говорейки за свобода (или свободата, думи използва като синоним):

George: "Свобода! Това е думата да апелирам с, да не досаждам на ухото в празни boastings. Средство за свобода, правосъдие и правосъдието е природен закон - Закона за здравето и симетрия и силата, на братство и сътрудничество. " ( "Прогрес" и бедността)

"В наше време, както е в пъти преди, пълзене на коварни сили, които, производство на неравенството, унищожи свободата. На хоризонта облаците започват да се по-ниски. Свободата призовава за нас отново. Ние трябва да следват по-нататъшното, ние трябва да си пълно доверие. Или ще трябва да я приемат изцяло, или тя няма да остане. ... Или това, или свободата оттегли светлината си! Или това, или мрак светва, и много сили, че напредъкът е развило се обърнат към силите, които работят унищожение. Това е универсалната закона. Това е урокът от векове. Освен ако основите му се определят в областта на правосъдието социалната структура не може да устои. " ( "Прогрес" и бедността)

Толстой: "Събуди се, братя! ... Вярвай само на съзнанието, което ви казва, че сте зверове, нито роби, но свободни хора." (Carthago Delenda Est, 1899)

"Ако само свободни хора няма да разчитат на това, което няма право, и винаги е fettered ... но ще доверие в това, което винаги е силен и свободен - истината и израз!" (На патриотизма)
... И говори на истината:

George: "Предлагам да просят, не става въпрос, да се свие от липса на заключение, но да следват истината, когато то може да доведе." ( "Прогрес" и бедността)

"Истината, че аз се опитах да стане ясно, няма да намерите лесно приемане. Ако това може да бъде, тя би била приета много отдавна. Ако това може да бъде, той никога не би бил закрит. Но тя ще намерите приятели - тези, които ще труд за него; страдат за него, при нужда, да умрат за него. Това е силата на истината. " ( "Прогрес" и бедността)

"Ще е по дължина надделее? В крайна сметка, да. Но в нашия собствен път, или по време на които всеки от нас остава памет, който ще кажеш?" ( "Прогрес" и бедността)

Толстой: "Като огън свети на прерийните или в гората няма да умре, докато не изгори всичко, което е сухо и мъртво, ... така че истината, веднъж съчленени в човешката изказване, няма да сложи край на своята работа, докато всички лъжа. .. е унищожен. " (В началото на края, 1897)

"Бих искала да мисля, че руски паразити [наемодателите], отгледани от свободното време и след като получи за умствен труд чрез труда на хората, да разберат нашите грехове, и независимо от личните ни предимство, в името на истината, който ни осъжда , ще се стремим да го отмените. " (А Велики беззаконието)

Централна тема в трудовете на двамата мъже е човешката индивидуалност - уникалността и разграничаване на всеки човек на земята.

"George:" Никой никога не каза: "В множество генерали там е победата." Напротив, на поговорка е "Една лоша цяло е по-добре от две добри." ( "Наука на политическата икономия, 1897)

"Нека никой не си представя, че той няма никакво влияние. Всеки, който той може да бъде, и там, където той може да бъде пуснат, човекът, който мисли, става светлина и енергия." (Социалните проблеми)

Толстой: "Нека правителството да училищата, църквата, натиснете своите милиарди на пари, и милиони въоръжени мъже превърнат в машини; всичко това ... груба сила е нищо в сравнение със съзнание за истината, която удари в душата на един човек, който познава силата на истината, която се съобщава от него на второ и трето място, като една свещ безбройните светлини едно количество на другите. " (Отговор на критики, 1895)

Как трябва всеки човек живее своя живот?

George: "Тъй като ... човек развива благородно му характер, там възниква желание ... че ... може по някакъв начин помощ при вземането на живота по-добро и светло, искат и в унищожаването на греха, скръб и срам .... Той работи за онези, които никога не са виждали и никога не може да вижда, за слава, или може би, но недостатъчно за правосъдието, който може да настъпи след дълго на буци са раздрънка върху ковчега си капак. " ( "Прогрес" и бедността)

Толстой: "Религията е смисъл ние даваме на нашия живот, тя е тази, която дава сила и посока на живота ни. Всеки, който живее установи такова значение и живота на базата на този смисъл." (Църквата и държавата, без дата)

Какво е "същността" на философията на Джордж и Толстой? С какво илюстративна всеки коментар ще сключи този "симпозиум"?

George: "В бедност, която в средата на изобилието щипки и embrutes мъжете, както и всички многобройните злини, които произтичат от нея, от пролетта на отказ от правосъдие. В позволяващ монополизиране на възможностите, които природата свободно предлага на всички, ние сме игнорирани основен закон на правосъдието - за доколкото можем да видим, когато гледаме на нещата по голям мащаб, справедливостта изглежда да е върховен закон на Вселената. Но далеч от източените контури на тази несправедливост и утвърждаването на правата на всички мъже на физически възможности , ние трябва сами да отговарят на закона - ние се отстрани причината за неестествено голям неравенство в разпределението на богатството и властта, ние се премахнат бедността; укроти страстите на безмилостна алчност; сухо до изворите на заместник и мизерия; светлина в тъмната места на лампата на знания, ще даде нова жизненост за изобретение и свеж импулс на откритието; заместител политически сили за политическа слабост и да тирания и анархия невъзможно. " ( "Прогрес" и бедността)

Толстой: "Ще дойде време, когато всички хора ще послуша думата на Бога, няма да забравя изкуството на войната, ще се стопят сабите си в плугове и техните копия в жътва кукички, - който се превежда, означава, че когато всички затвори , крепости, казармите, дворците и църквите ще остане празен, бесилки и оръдието ще бъде безполезно. Това вече не е просто утопия, а новото и определена система на живота, към които човечеството напредва с все увеличаване на бързината ... Но кога ще дойде? ... Мъжете не мога да знам, тъй като идването на този час зависи само от мъжете си .... Всяка от тях има, но да започнат да изпълни дълга си, всеки от които е, но да живее според светлината, която е вътре в него, за да доведе до незабавното появата на обещаните Царството Божие, за което сърцето на всеки човек копнее. " (Божието царство е вътре във Вас 


Тагове:   лев,   Толстой,


Гласувай:
0



Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: tolstoist
Категория: Политика
Прочетен: 2087995
Постинги: 1631
Коментари: 412
Гласове: 1176
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930